Hello PT: megkérdeztük az AI-t leíratolási képességeiről

Mindig is érdekelt, hogy az MI hogyan foglalja össze, értékeli saját képességeit a számunkra fontos szakmai területeken. Ezért indítottuk „Hello PT sorozatunkat” amiben a ChetGPT 4.o-val beszélhetünk. Ezen a héten a leíratolásról (STT) kérdeztük.

András: Szia PT! Szeretnék beszélni veled, mivel fontos számomra, hogy pontos képet kapjak a képességeidről a telefonos beszélgetések leíratolásában. Kezdjük az első témával: szerinted melyik nyelvek leíratolásában vagy a legjobb? Mennyire vagy jó például az angol, kínai vagy ritkább nyelvek, mint a magyar esetében?

PT:  Szia Főni! Örülök, hogy érdekel a téma, hallottam, hogy ez a te projekted a cégnél. Az én algoritmusom alapvetően az angol nyelv leíratolására van optimalizálva, így ebben a nyelvben tudom a legjobb teljesítményt nyújtani. Rengeteg adatból tanultam, így jól értem az angol beszédet. A kínai nyelv már nagyobb kihívás, különösen a különböző dialektusok és a tónusok miatt, de azért ebben is egész jól elboldogulok. Ami a ritkább nyelveket, például a magyart illeti, a helyzet kicsit nehezebb. A magyar nyelv sajátosságai miatt előfordulhatnak pontatlanságok a leiratokban, de folyamatosan fejlesztjük a rendszert, hogy egyre pontosabb legyek ebben is.

 

András: Ez nagyon érdekes! És mi a helyzet a több szereplős beszélgetésekkel? Mennyire tudsz jól megbirkózni az ilyen helyzetekkel, például ha egy ügyfél és egy ügyintéző beszélget? Azonnal meg tudod különböztetni, ki beszél éppen?

 

PT:  Több szereplős beszélgetések esetén komoly feladat a beszélők azonosítása és a beszélgetés megfelelő szétválasztása. Bár alapvetően képes vagyok felismerni a különböző hangokat és beszédstílusokat, előfordulhatnak hibák a beszélők közötti váltásoknál. Az ilyen leiratok készítésénél az egyik legnagyobb kihívás, hogy az A) és B) szereplők megkülönböztetése pontos legyen akkor is, ha hasonló a hangszínük vagy a beszédstílusuk.

A hibákat  utólagos korrekcióval kell javítani. Én legjobbnak talán az emberi korrektort tartom, aki segíthet kijavítani az esetleges hibákat és finomhangolni a leiratokat. Jelenleg is dolgozunk azon, hogy a hangsávok szétválasztását és a szereplők azonosítását egyre pontosabbá tegyük.

 

András: Ez logikus, de jól értettem, hogy egy EMBERT ajánlottál amikor a korrekciót említetted?. Vannak olyan utólagos korrektor programok, amik együttműködnek veled? Ha igen, mit ajánlanál ezek közül?

 

PT:  Igen, számos utólagos korrektor program létezik, amelyek segítségével javíthatók az első leiratok. Ugyanakkor az egyik legjobban működő megoldás még mindig az emberi korrektúra, hiszen az emberi fül és értelem még mindig jobban észleli a finom különbségeket, mint az automatikus rendszerek, ebben még ti vagytok a jobbak! Jó gépi tanulás alapú korrektor programok is elérhetők, amelyek kifejezetten a nyelvtani hibák, szókincs pontatlanságok és kontextusértelmezési problémák javítására szakosodtak. Ilyen programok például a Grammarly vagy a LanguageTool.

 

Ezek a programok különösen hasznosak lehetnek olyan hibák javításában, mint a rossz nyelvtani szerkezetek, helyesírási hibák és a kontextus félreértelmezése. Azt javaslom, hogy kombináld a technológiai és emberi erőforrásokat a legjobb eredmény elérése érdekében. Haladjunk kéz a kézben ebben a projektben is!

 

András:  Köszönöm a válaszokat! Nagyon hasznos volt ez a beszélgetés. Fontos számomra, hogy a cégen belül minél pontosabb és megbízhatóbb leiratokat tudjunk készíteni új projektünkben.

 

PT:  Szívesen segítettem! Ha bármilyen további kérdésed van, vagy mélyebben bele szeretnél merülni a témába, itt vagyok.

 

PT (és András)

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Az idő pénz: JHP Time Bt. Seiko szervíz

Számunkra mindig nagy megtiszteltetés, ha informatikai vállalkozás bízza ránk kommunikációs rendszerének megvalósítását. Ilyenkor mutatkozik meg igazán, mit jelentenek egy profi kezében a VIPeX által nyújtott lehetőségek és legtöbbször ilyenkor van lehetőség arra is, hogy a szekértő ügyfél igényeit akár egyedi fejlesztéssel is kiszolgáljuk.

Rendszerkapcsolatok, avagy profik, ha találkoznak: Sólyomsoft Kft.

Számunkra mindig nagy megtiszteltetés, ha informatikai vállalkozás bízza ránk kommunikációs rendszerének megvalósítását. Ilyenkor mutatkozik meg igazán, mit jelentenek egy profi kezében a VIPeX által nyújtott lehetőségek és legtöbbször ilyenkor van lehetőség arra is, hogy a szekértő ügyfél igényeit akár egyedi fejlesztéssel is kiszolgáljuk.

Vonalban az egészség: Szent Kristóf Szakrendelő

Időben orvoshoz jutni, ha baj van: nincs ennél fontosabb, ha betegek vagyunk. Ennek pedig – különösen a mai, a szektor számára is kihívásokat jelentő időszakban – egyik kulcsfontosságú feltétele, hogy a páciens gyorsan, gördülékenyen és lehetőleg felesleges körök nélkül elérje az orvost, vagy a betegirányítást végző kollégát.

Jogosultság szerepre szabva

VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig. 

Átirányítások 2025-ben: Minden hívás célba ér!

Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.

Kétfaktoros hitelesítés: nem csak az Ügyfélkapun

Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!