GDPR
Hangrögzítés, hangtárolás,
FTP áttöltés
Az Európai Adatvédelmi Rendelet (GDPR) kihívást állít minden cég elé. Telekommunikációs területen a megfelelés egyik legkényesebb kérdése a hangrögzítés. Az Oppennetworksnél minden ügyfelünk számára kínálunk olyan megoldást, ami az igényeihez igazítva biztosítja a GDPR-nak megfelelő hangrögzítést, a hanganyag tárolását és a hangfelvételek rugalmas kezelését.
Az Európai Adatvédelmi Rendelet (GDPR) kihívást állít minden cég elé. Telekommunikációs területen a megfelelés egyik legkényesebb kérdése a hangrögzítés. Az Oppennetworksnél minden ügyfelünk számára kínálunk olyan megoldást, ami az igényeihez igazítva biztosítja a GDPR-nak megfelelő hangrögzítést, a hanganyag tárolását és a hangfelvételek rugalmas kezelését.
Hangrögzítést alábbi szolgáltatásainkhoz vehetsz igénybe
Hangrögzítés
jogszabályi kötelezettség alapján
Jogszabályi kötelezettség
A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) kötelezően előírja a közszolgáltató ügyfélszolgálatot üzemeltetők részére a hangfelvételek készítését az ügyfélszolgálati hívásokról/panaszbejelentésekről. Kötelező a hangrögzítés a pénzügyi szolgáltatók és a telekommunikációs szolgáltatók ügyfélszolgálatain is.
Ez azt jelenti, hogy a jogszabályok szerint ezeken az ügyfélszolgálatokon kötelező a hangfelvétel késztése. Tehát ha ilyen ügyfélszolgálatot üzemeltetsz, akkor kötelező ilyen szolgáltatást igénybe venni.
Az ügyfelet a hangfelvétel készítésének tényéről IVR szövegben kell tájékoztatni, szigorú szabályok szerint, kitérve a hangfelvétel megőrzési idejére. A hangfelvételt egyedi azonosító számmal kell ellátni és erről az ügyfelet szintén tájékoztatni kell.
A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) kötelezően előírja a közszolgáltató ügyfélszolgálatot üzemeltetők részére a hangfelvételek készítését az ügyfélszolgálati hívásokról/panaszbejelentésekről. Kötelező a hangrögzítés a pénzügyi szolgáltatók és a telekommunikációs szolgáltatók ügyfélszolgálatain is.
Ez azt jelenti, hogy a jogszabályok szerint ezeken az ügyfélszolgálatokon kötelező a hangfelvétel késztése. Tehát ha ilyen ügyfélszolgálatot üzemeltetsz, akkor kötelező ilyen szolgáltatást igénybe venni.
Az ügyfelet a hangfelvétel készítésének tényéről IVR szövegben kell tájékoztatni, szigorú szabályok szerint, kitérve a hangfelvétel megőrzési idejére. A hangfelvételt egyedi azonosító számmal kell ellátni és erről az ügyfelet szintén tájékoztatni kell.
Hangrögzítési lehetőségek
A szolgáltatást igénybe vehető egyes telefonszámokra – ha pl. csak egy-két ügyfélszolgálati vonal van – de lehet rendszerszintű is. Ilyenkor minden bejövő és kimenő hívás is rögzítésre kerül.
A szolgáltatást igénybe vehető egyes telefonszámokra – ha pl. csak egy-két ügyfélszolgálati vonal van – de lehet rendszerszintű is. Ilyenkor minden bejövő és kimenő hívás is rögzítésre kerül.
Hangfelvételek megőrzése
Az ilyen ügyfélszolgálatokon készített hívásokat a jogszabályban meghatározott ideig meg kell őrizni, sőt az ügyfél előzetes kérése alapján ki is kell részére adni a hangfelvételt. A visszakereshetőséget, visszahallgatást és letöltést webes felülettel támogatja az Opennetworks.
Fontos azt is tudni, hogy ezen a felületen Adatkezelési Szabályzatunk és ÁSZF-ünk értelmében ennél rövidebb ideig – 60 napig – tesszük hozzáférhetővé az adatokat és a hangfile-t, így azt valahova le kell menteni.
Megoldás erre az FTP áttöltés vagy a Hangtárolás opció igénybevétele.
Az ilyen ügyfélszolgálatokon készített hívásokat a jogszabályban meghatározott ideig meg kell őrizni, sőt az ügyfél előzetes kérése alapján ki is kell részére adni a hangfelvételt. A visszakereshetőséget, visszahallgatást és letöltést webes felülettel támogatja az Opennetworks.
Fontos azt is tudni, hogy ezen a felületen Adatkezelési Szabályzatunk és ÁSZF-ünk értelmében ennél rövidebb ideig – 60 napig – tesszük hozzáférhetővé az adatokat és a hangfile-t, így azt valahova le kell menteni.
Megoldás erre az FTP áttöltés vagy a Hangtárolás opció igénybevétele.
FTP áttöltés
Kényelmesebb és automatikusabb megoldás lehet, ha igénybe veszed a rögzített hívások FTP-tárhelyre áttöltését, ami kiegészítő szolgálatásunk.
Ennek segítségével meghatározott időszakonként valamennyi rögzített hangfelvételt áttöltjük egy kiválasztott FTP-szerverre, ahol a jogszabály és a GDPR előírásai szerint kezelheted a tárolási időket.
A hangfájlok tárolási ideje az Opennetworks rendszerében ez esetben is 60 nap, majd 60 nap után törlésre kerülnek.
Az áttöltés biztonságos csatornánk (ftps) történik.
Kényelmesebb és automatikusabb megoldás lehet, ha igénybe veszed a rögzített hívások FTP-tárhelyre áttöltését, ami kiegészítő szolgálatásunk.
Ennek segítségével meghatározott időszakonként valamennyi rögzített hangfelvételt áttöltjük egy kiválasztott FTP-szerverre, ahol a jogszabály és a GDPR előírásai szerint kezelheted a tárolási időket.
A hangfájlok tárolási ideje az Opennetworks rendszerében ez esetben is 60 nap, majd 60 nap után törlésre kerülnek.
Az áttöltés biztonságos csatornánk (ftps) történik.
Hangtárolás
Hangtárolás szolgáltatásunk ismereteink szerint a telekommunikációs szolgálatások piacán jelenleg egyedülálló, testre szabott lehetőség, amit kifejezetten ügyeleink GDPR megfelelése érdekében dolgoztunk ki.
Ideális megoldás minden ügyfelünknek, aki Adatkezelési Szabályzata, illetve a rá vonatkozó jogszabályok alapján különböző ideig kell, hogy megőrizze a különböző hangfelvételeket.
Ez az opció lehetővé teszi, hogy Előfizetőnk a rögzített hangfelvételeinek tárolási idejét akár hívásonként meghatározza és a hangfelvételeket saját előfizetői webes felületén kezelje.
Ha megrendeled a szolgáltatást két paramétert állítunk be a szerződésben meghatározott értékek alapján:
- Egy hangtárolási alapértéket. Ez napban meghatározva az a szám, amíg minden hívás tárolásra kerül, ha nincs hozzá egyedi beállítás csatolva.
- A hangtárolás maximum értékét. Ez évben meghatározva az a szám, amíg egy hívás maximum tárolásra kerülhet.
Az Előfizetőnek ezen felül lehetősége van további opciók, tárolási időintervallumok megadására és hívásonkénti beállítására, ha a különböző felvételeket különböző ideig szükséges megőrizni. Akár nullás érték is megadható, arra az esetre, ha az adott hangfelvételt nem szükséges, vagy nem szabad megőrizni.
Hangtárolás szolgáltatásunk ismereteink szerint a telekommunikációs szolgálatások piacán jelenleg egyedülálló, testre szabott lehetőség, amit kifejezetten ügyeleink GDPR megfelelése érdekében dolgoztunk ki.
Ideális megoldás minden ügyfelünknek, aki Adatkezelési Szabályzata, illetve a rá vonatkozó jogszabályok alapján különböző ideig kell, hogy megőrizze a különböző hangfelvételeket.
Ez az opció lehetővé teszi, hogy Előfizetőnk a rögzített hangfelvételeinek tárolási idejét akár hívásonként meghatározza és a hangfelvételeket saját előfizetői webes felületén kezelje.
Ha megrendeled a szolgáltatást két paramétert állítunk be a szerződésben meghatározott értékek alapján:
- Egy hangtárolási alapértéket. Ez napban meghatározva az a szám, amíg minden hívás tárolásra kerül, ha nincs hozzá egyedi beállítás csatolva.
- A hangtárolás maximum értékét. Ez évben meghatározva az a szám, amíg egy hívás maximum tárolásra kerülhet.
Az Előfizetőnek ezen felül lehetősége van további opciók, tárolási időintervallumok megadására és hívásonkénti beállítására, ha a különböző felvételeket különböző ideig szükséges megőrizni. Akár nullás érték is megadható, arra az esetre, ha az adott hangfelvételt nem szükséges, vagy nem szabad megőrizni.
CRM API
Manapság egyre több ügyfelünknek igénye, hogy telefonrendszerét integráljuk vállalatirányítási vagy CRM rendszerével. Az egyik leggyakoribb kérés a rögzített hívások átadása a központi ügyfélkezelő rendszer felé, hogy azok hozzáférhetőek legyenek a többi ügyféladat mellett, akár magában az ügyfélkartonban. Fejlesztésünk, egy API technológián alapuló CRM interfész ezt opcionális szolgáltatásként lehetővé teszi.
Ha a rögzített hangfájlok nem kerülnek továbbításra CRM rendszere felé, csak linket küldünk a CRM rendszerbe, úgy a hangfelvételek csak addig lesznek elérhetőek, míg rendszerünkből nem törlődnek, tehát alapesetben 60 napig. Amennyiben 60 naptól eltérő intervallumig szükséges tárolni a hangfelvételeket, úgy kiegészítő szolgáltatásként az FTP-áttöltés, vagy a Hangtárolás lesz a megfelelő opció.
Amennyiben megállapodásunk, illetve az adott rendszer által biztosított lehetőségek alapján a rögzített hangfájlokat továbbítjuk Előfizetőnk CRM rendszere felé, úgy a hangfelvételek kezelését az ügyfél a CRM rendszerben meg tudja oldani. A tárolási idő rendszerünkben ez esetben is 60 nap.
Manapság egyre több ügyfelünknek igénye, hogy telefonrendszerét integráljuk vállalatirányítási vagy CRM rendszerével. Az egyik leggyakoribb kérés a rögzített hívások átadása a központi ügyfélkezelő rendszer felé, hogy azok hozzáférhetőek legyenek a többi ügyféladat mellett, akár magában az ügyfélkartonban. Fejlesztésünk, egy API technológián alapuló CRM interfész ezt opcionális szolgáltatásként lehetővé teszi.
Ha a rögzített hangfájlok nem kerülnek továbbításra CRM rendszere felé, csak linket küldünk a CRM rendszerbe, úgy a hangfelvételek csak addig lesznek elérhetőek, míg rendszerünkből nem törlődnek, tehát alapesetben 60 napig. Amennyiben 60 naptól eltérő intervallumig szükséges tárolni a hangfelvételeket, úgy kiegészítő szolgáltatásként az FTP-áttöltés, vagy a Hangtárolás lesz a megfelelő opció.
Amennyiben megállapodásunk, illetve az adott rendszer által biztosított lehetőségek alapján a rögzített hangfájlokat továbbítjuk Előfizetőnk CRM rendszere felé, úgy a hangfelvételek kezelését az ügyfél a CRM rendszerben meg tudja oldani. A tárolási idő rendszerünkben ez esetben is 60 nap.
Hangrögzítés
az ügyfél hozzájárulása alapján
Kötelező az ügyfél hozzájárulása
A hívások rögzítése sok más helyen is hasznos lehet, nem csak az ügyfélszolgálatokon. Gondoljunk csak például egy szerkesztőségre, ahol telefonon készülnek az interjúk. Sok helyen minőségbiztosítási célból rögzítik az ügyfélhívásokat.
Itt azonban mindenképpen szükséges beszélgető partnerünk előzetes tájékoztatása és hozzájárulásának kérése a GDPR szerint. Ez történhet IVR beállítással vagy úgy, hogy a hívást fogadó fél tájékoztatja a hívót a hangrögzítésről. Mindenképpen fontos, hogy a hangrögzítés tényét, illetve a megőrzési időt az Adatkezelési szabályzat is tartalmazza.
A hívások rögzítése sok más helyen is hasznos lehet, nem csak az ügyfélszolgálatokon. Gondoljunk csak például egy szerkesztőségre, ahol telefonon készülnek az interjúk. Sok helyen minőségbiztosítási célból rögzítik az ügyfélhívásokat. Itt azonban mindenképpen szükséges beszélgető partnerünk előzetes tájékoztatása és hozzájárulásának kérése a GDPR szerint. Ez történhet IVR beállítással vagy úgy, hogy a hívást fogadó fél tájékoztatja a hívót a hangrögzítésről. Mindenképpen fontos, hogy a hangrögzítés tényét, illetve a megőrzési időt az Adatkezelési szabályzat is tartalmazza.
Hangrögzítés kikapcsolása
Ha partnerünk nem járul hozzá a hangfelvétel készítéshez, akkor az adott híváshoz ki kell kapcsolnunk a hangrögzítést, amihez nálunk opciós szolgáltatásként szintén webes felület vehető igénybe. Ezen a speciális felületen az is megoldható, hogy minden ügyintéző csak a saját számára érkező és indított hívások adataihoz, így csak saját hanganyagaihoz férjen hozzá.
Ha nem szükséges, vagy tiltott a hangfelvétel megőrzése, akkor az az adott hangfelvételre opcionálisan beállítható a Hangtárolás modulban is.
Ha partnerünk nem járul hozzá a hangfelvétel készítéshez, akkor az adott híváshoz ki kell kapcsolnunk a hangrögzítést, amihez nálunk opciós szolgáltatásként szintén webes felület vehető igénybe. Ezen a speciális felületen az is megoldható, hogy minden ügyintéző csak a saját számára érkező és indított hívások adataihoz, így csak saját hanganyagaihoz férjen hozzá.
Ha nem szükséges, vagy tiltott a hangfelvétel megőrzése, akkor az az adott hangfelvételre opcionálisan beállítható a Hangtárolás modulban is.
Árak
Aktuális standard díjszabásunkat itt találod.
Az árak nettó árak.
50 mellék rögzítése és/vagy 36 hónapnál több hangfelvétel megőrzési idő fölötti igény esetén kérd egyedi árajánlatunkat! Új VIPeX szolgáltatáshoz történő megrendelés esetén kérd egyedi, kedvezményes ajánlatunkat!
50 mellék rögzítése és/vagy 36 hónapnál több hangfelvétel megőrzési idő fölötti igény esetén kérd egyedi árajánlatunkat! Új VIPeX szolgáltatáshoz történő megrendelés esetén kérd egyedi, kedvezményes ajánlatunkat!
Munkatársaink készséggel állnak rendelkezésedre a céged számára legmegfelelőbb GDPR-konform hangrögzítési megoldás kiválasztásában.
