AI avatarok munkában: ellenség vagy segítség?

Az AI alapú eszközök forradalmasíthatják a videós tartalmak készítését a munkahelyeken, csökkentve a költségeket és megkönnyítve a többnyelvű kommunikációt, ugyanakkor számos személyiségi jogi és adatvédelmi kérdést is felvetnek.

Cégtulajdonosként és vezetőként jól kommunikálok az üzleti tárgyalások során és a szakmai munkában is, ezt bátran állíthatom. Nem állok viszont a helyzet magaslatán, ha fél órás prezentációt kell tartanom sok ember előtt, vagy egy marketing videóban kell méltatnom egyébként erre igencsak érdemes szolgáltatásainkat. Ilyenkor szívesen elővennék egy „második Andrást” és hamarosan elő is fogok, ahogy más kollégáim is.

A marketing-munka, az oktató videók és „beszédes kézikönyvek” területén nálunk már 2024-ben biztosan jönnek az Opennetes AI avatarok. Hogy mennyire fognak virtuális alteregóink hasonlítani ránk, milyen területeken vetjük be majd őket és mire vigyázunk majd a használatukkal kapcsolatban, az megér egy-két blogposztot. Az első ilyen most a videós anyagokról szól.

A vállalatoknak fel kell készülniük a szintetikus média rapid munkahelyi elterjedésére. Az új mesterséges intelligencia-alapú eszközök például lehetővé teszik majd marketing- vagy képzési videókészítést bármilyen nyelven, anélkül, hogy drága produkciós csapatokra lenne szükségük.

A deepfake videók rapid terjedése – elsősorban a politikai és adathalász tartalmakban – ugyanakkor nagyon erős aggályokat vet fel és talán óvatosságra inti az alkalmazás-fejlesztőket is. Azt is észrevettük, hogy míg múlt év végén káprázatos hasonlóságot tudtunk elérni ezekkel a programokkal egy-egy feltöltött fotó és egy jó prompt segítségével, idén kicsi „visszafogottabbá” váltak kedvenc alkalmazásaink, ami nem lehet véletlen….

Bárhogy is legyen, a digitális szintetikus média valós előnyöket kínál a munkahelyeken. Ezt ígérik legalábbis a generatív AI eszközöket és mélytanulási algoritmusokat használó startupok, amelyek emberhez hasonló digitális avatárokat hoznak létre. Többet ezek közül mi is kipróbáltunk a közelmúltban és sok előnyt tapasztaltunk. Ezek az eszközök különösen hasznosak lehetnek vállalati kommunikáció, munkatársaknak, ügyfeleknek szóló képzési videók, felhasználói útmutatók és ügyfélközpontú marketingvideók generálására.

A promptokkal irányított digitális avatárok alapvetően jól használhatók videótartalmakban és bár képzett vagy gyakorlatot szerzett szerkesztőre itt is szükség van, a költségek jelentősen alacsonyabbak, mint a forgatott tartalmaknál, nem is beszélve arról, hogy az avatar nem szégyenlős és dadogós, nem ébred kameraképtelen állapotban és nem kéne forgatás helyett egy üzleti tárgyaláson ülnie. Az eredmény: gyorsabb tartalomkészítés, nagyobb személyre szabottság és a kommunikáció több nyelvre történő fordításának képessége.

Az a véleményünk, hogy a technológia már elég fejlett ahhoz, hogy a mesterségesen létrehozott videókat vállalati kommunikációra is alkalmasnak tekinthessük, de néhány dologra nagyon kell figyelni. Fontos, hogy a promptkészítő csapat gyakorlott legyen, mert különben az anyag éppoly szánalmas lesz, mint amikor a blogposztot egy rossz szerző írja. Fontos a tartalom szűrése a hallucinációk és a toxikus kimenetek csökkentése érdekében, valamint az avatár által közvetített üzenet hangvételének megfelelő ellenőrzése.

Számos kérdés van a GDPR kapcsán: adatok – kifejezetten érzékeny adatok mint a hangminta és az arcvonások – kezelése, ami kapcsán stratégiát kell választanunk: mennyire hasonlítanak „személyes” avatarjaink ránk, akik a cégnél dogoznak.

Az avatárok használata valós kérdéseket vet fel az adatok tulajdonjogával kapcsolatban is. Az AI-alapú videókészítő eszközök lehetővé teszik egy munkáltató számára, hogy egy alkalmazott kinézetén alapuló videótartalmat hozzon létre még annak távozása után is. Nálunk nagyon ritka a fluktuáció, de mégis fontos, hogy ezekre az érzékeny kérdésekre választ kell találnunk, hiszen sok anyagot kellhet lecserélnünk, ha valaki elmegy tőlünk…..

A szintetikus média beáramlása várhatóan tovább folytatódik, így mi is körültekintően fogjuk kiválasztani az ezzel kapcsolatos stratégiát még mielőtt az így készített anyagok az üzleti kommunikáció elsődleges eszközei lesznek számos területen, ahol a videó válik az üzenetközlés alapvető formájává. Aki lemarad, kimarad….hajrá, de csak ésszel és óvatosan!

 

András

 

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

2025 call center trendjei: ügyfélszolgálat a felhőben, AI okosan

Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.  

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!