ChatGPT magyarul: Még messze nem tökéletes

A legismertebb mesterséges intelligenciára épülő nyelvi modell már hangalapon is kommunikál, ráadásul minderre magyarul is képes. Ez viszont még sokszor vezet problémákhoz, így a technológia komolyabb magyar nyelvű megoldások alapjául egyelőre nem használható.

Tévedni, hibázni emberi dolog. És mivel a technológiát emberek hozzák létre, vagy a modern, gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligencia esetében emberektől származó információn tanítják, természetes, hogy vannak hibák a gépezetben. Most mindkét fél hibáira szeretnék rávilágítani.

 

„A ChatGPT ebben a formában lényegében ugyanúgy működhet, mint bármelyik okostelefonba beépített AI-asszisztens. Ez sem rossz, pláne figyelembe véve azt, hogy míg mondjuk az Apple Sirijével angolul kell beszélgetni, itt simán magyarul is kommunikálhatunk.”

 

Ezt néhány hete írtam, amikor a ChatGPT hangalapú felhasználása volt a téma a blogon. Szigorú értelemben véve nem tévedtem, a legismertebb MI nyelvi modell tényleg kommunikál magyarul. Az azóta eltelt idődben viszont sok időt töltöttünk azzal, hogy ezt a funkciót teszteljük, ennek fényében pedig állításom legalábbis pontosítást igényel. Ezzel pedig egyúttal a technológia javítandó hibáira is fel tudom hívni a figyelmet.

 

Kezdjük viszont azzal, ami gond nélkül működik. A ChatGPT alapvetően szépen beszél magyarul. Bármelyik alapértelmezett hangot választjuk ki – a Scarlett Johansson hasonmás sajnos már nincs az opciók között – egy nagyon enyhe akcentust leszámítva nem fogunk semmi furcsaságot tapasztalni. Hol vagyunk már a 2000-es évek GPS-einek nyelvet törő kiejtésétől?

 

A problémák viszont a kommunikáció során azért szembeötlőek. A ChatpGPT tökéletesen beszél magyarul, de lényegesen rosszabbul érti, értelmezi azt. Tapasztalatból azt mondom, nagyjából az indított beszélgetések felében történt valamilyen félreértés és született valamilyen hibás válasz. Szakmai témában ráadásul – és nyilván részünkről ez a technológia kiemelten fontos része – a hibák aránya talán még nagyobb is volt ennél.

 

Fontos viszont leszögezni, hogy itt nem AI hallucinációról van szó. A nyelvi modell nem azért ad helytelen válaszokat, vagy zavarodik össze, mint kellően pontos promtok hiányában szokott, egyszerűen még nem erre a nyelvre van optimalizálva a működése.

 

Ez abból is látszik, hogy amikor problémák adódnak, a ChatGPT simán visszavált angolra. Ez megtörténhet a hangalapú válasz során, de a hiba bekövetkezhet a beszélgetés leiratában, furcsa módon olyan esetekben is, amikor egyébként a válasz magyarul hangzott el.

 

Ez pláne annak fényében érdekes, hogy a modell fordítási funkciói tapasztalatom szerint kiemelkedően működnek, magas nyelvérzéket igénylő helyzetekben pedig remekül használható. Kérj tőle például haikut ugyanarról a témáról magyarul és angolul, minden gond nélkül ír egyet…

 

Kár lenne viszont tagadni, hogy a technológia ebben a formában komolyabb rendszerek alapjául magyarul még nem használható. Nem kétlem, hogy ez nem túl hosszú időn belül változni fog, addig viszont érdemes észben tartani a problémákat és elsősorban angolul kommunikálni a modellel.

 

András

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

2025 call center trendjei: ügyfélszolgálat a felhőben, AI okosan

Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.  

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!