Jogosultság szerepre szabva

VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.

Néhány hete írtam egy posztot a kétfaktoros hitelesítésről. Akkor az Ügyfélkapu átalakítása miatt ez különösen aktuális volt, így jó alkalomnak érződött bemutatni az előnyeit és azt, hogy nálunk hogyan működik ez a megoldás. A témát tárgyalva viszont eszembe jutott egy jóval kevésbé felkapott, de nem kevésbé fontos aspektusa az online rendszerek biztonságának.

 

 

Azzal szerintem nehéz vitatkozni, hogy a biztonság sohasem fontosabb tényezője a sikeres működésnek, mint akkor, amikor egy cég bármilyen területen a felhőbe költözik. Szerencsére manapság ezt egyre többen lépik meg, az nyilvánvaló előnyök mellett viszont így egy sor biztonsági kérdésre kell választ találniuk.

 

 

Ebben a folyamatban sokan figyelmen kívül hagyják a szempontot, amire fent már utaltam: mégpedig azt, hogy igazán biztonságosan működő rendszer nem képzelhető el anélkül, hogy pontosan le lennének fektetve a felhasználók jogosultsági szintjei. Kifejtem.

 

 

Bármilyen online térbe feltöltött adat annyira erősen védett csak, mint a leggyengébb láncszem, amin keresztül hozzáférhető. Nincs ez másképp egy céges rendszerben, ügyfélszolgálatok esetében sem. Minél többen férnek hozzá egy adathoz, annál nagyobb a valószínűsége, hogy valahol hiba csúszik a védelembe pedig az illetéktelen kezekbe kerül.

 

Alapszintű megoldások

 

Vagyis ha egy rendszerben nincsenek jogosultsági szintek, és mindenki minden adathoz hozzáfér, az nem csak nyilvánvaló működési káoszt okoz, hanem villámgyorsan biztonsági szivárgáshoz is vezethet. A felhasználók között különbséget kell tenni.

 

Egy kisebb vállalkozás esetében egy valószínűleg nem kell, hogy bonyolult felosztás legyen. Ideális lehet, ha van egy cégadmin, aki valamennyi vállalati előfizetés összes információjához hozzáfér, és szinte minden beállítást kedvére módosíthat a vállalkozás minden előfizetésében. Mellette pedig vannak egyszerű felhasználók, akik csak a legalapvetőbb személyes beállításait kezelheti, mint a saját profil és hangposta fiókja, abban az előfizetésben, amelynek felhasználója.

 

Nem véletlen, hogy VIPeX rendszerünkben is ezek a szerepek kerültek bele az alapszintű csomagunkba. Persze tudjuk, hogy ez nem mindenkinek lesz elég.

Opcionális szolgáltatásaink

 

Sok cég felépítése összetettebb rendszert kíván. Például egy cégvezető praktikusan minden információhoz hozzá kéne, hogy férjen, de ettől még egyáltalán nem biztos, hogy adminisztrátori jogosultságra is szüksége van. Hasonlóan igaz ez más kollégákra is, akiknek feladatkörei szélesebb jogosultsági kört igényelhetnek a felhasználói jogosultságoknál.

 

Az ilyen, adminisztrátori szerepet nem betöltő céges vezetők számára lehet tökéletes egy vezető jogosultsági szint. Ez hozzáférést biztosít számukra az adatokhoz, de csak korlátozott módosítási jogkörrel. Így minden szüksége információt, statisztikát megkaphatnak, de nem kell az adminisztrátorok széleskörű módosítási lehetőségeivel bajlódniuk.

 

Nagyobb, több előfizetéssel rendelkező cégeknél szükség lehet egy olyan előfizetés adminra, aki rendelkezik valamennyi adminisztrátori hozzáféréssel, jogosultságai viszont csak a cég egyetlen előfizetésére terjednek ki. Tehát mondjuk a meghatározott szerep a vállalat budapesti részlegéért felelős adminisztrátor lesz, de a győri üzletág előfizetésével kapcsolatban semmilyen jogosultsággal nem rendelkezik.

 

A fentihez hasonló lehet ügyfélszolgálaton a hívócsoport admin szerepe is, aki csak egy adott hívócsoport beállításai felett rendelkezik adminisztrátori jogosultsággal.

 

pénzügy vagy titkárság jogosultsági szint is hasznos funkciót láthat el, tökéletes lehet adminisztratív műveletek végrehajtásához. Az ezzel rendelkező felhasználók korlátozottan férnek hozzá adatokhoz, és ezekre is csak korlátozott módosítási jogkörük van. Például láthatják az ügyfelek számlázási adatait, az ezzel kapcsolatos feladatokhoz szükséges módosításokat elvégezheti, de mondjuk a call center hívócsoportok információhoz nem kell hozzáférniük.

 

Gondolom sejtitek, hogy a fent említett szerepek azok, amiket megoldásunkban mi is elérhetővé tettünk opcionális szolgáltatásaink között. A felsorolt szerepkörök a CC modulunk előfizetői körében kiegészülnek a CC operátor és a CC supervisor jogosultsági szintjével. Ezek az előre beállított jogosultsági szintek bármilyen általános felépítésben működő cégnek tökéletesek lehetnek.

 

További opcionális szolgáltatásunk az úgynevezett objektum csoportok létrehozása. Ezek segítségével a jogosultsági szintek különböző csoportokra szűkíthetők, az adott felhasználó jogosultságai például csak bizonyos mellékekre, felhasználókra vagy hívócsoportokra lesznek elérhetőek.

 

Az objektumcsoportok a feladatkörök még hatékonyabb elhatárolását teszik lehetővé, az egyes telephelyek, irodák vagy területek között segítségükkel bármilyen összetett céges működéshez illeszkedő jogosultsági rendszer kialakítható. Például valaki vezetői jogosultságot kap, de objektumcsoportok segítéségével csak az értékesítési csapat tagjaira szűkül a hozzáférése.

Egyedi jogosultsági igények

 

 

Előfordulhat viszont, hogy ügyfélként úgy látod, a te cégedben mások a szerepek és egyedi igényeknek megfelelő jogosultsági szinteket szeretnél létrehozni. Erre szintén van lehetőség, a rendszerünk rugalmas beállításaival bármilyen speciális szerepkörre kialakított jogosultsági szint létrehozható. Például dönthetsz úgy, hogy külön jogosultsági szintet kérsz középvezetőidnek, akiknek a pozíciójuknak megfelelő hozzáférést biztosítunk a rendszerben.

 

 

Remélem, ennyiből kiderült számotokra, milyen elengedhetetlen egy jól működő rendszerhez – biztonsági és logisztikai szempontból is – hogy a jogosultsági szintek kérdése rendezve legyen.

Ha pedig sikerült felkeltenem érdeklődéseteket megoldásaink iránt, esetleg kérdésetek lenne, keressetek minket nyugodtan a +36-1-999-6000 számon!


Jani

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Hazai MI-körkép: a call center mindent visz

A Deloitte 2023 végén elkészített átfogó MI-tanulmányából kiderül, hogy hazai cégek többsége milyen céllal vágott bele az MI-használatába.

Hazai MI-körkép: az irány jó, tervezni kell

A Deloitte MI-tanulmányából kiderül, hogy a hazai cégek többségénél már alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, ennek fontossága pedig a közeljövőben csak tovább növekszik majd.

AI avatarok munkában: ellenség vagy segítség?

Az AI alapú eszközök forradalmasíthatják a videós tartalmak készítését a munkahelyeken, csökkentve a költségeket és megkönnyítve a többnyelvű kommunikációt, ugyanakkor számos személyiségi jogi és adatvédelmi kérdést is felvetnek.

Híváslista: gyorsgombokkal még egyszerűbb!

Call Center rendszerünk Híváslista szolgáltatásában elérhető a Callto gombok funkciója is, ami lehetővé teszi, hogy bármilyen számot egyetlen kattintással hívhassunk egy általunk választott készülékről.

AI hallucináció: tényleg probléma?

blogposztunkban bemutatjuk, mennyire jelentenek valós problémát a nyelvi modellek téves válaszai, mi idézi elő őket és mit lehet tenni a jelenség ellen.

NIS2 – Felkészülés indul!

Nemrég hivatalosan is eldördült a startpisztoly az EU új kibervédelmi irányelveinek teljesítésére és ez - velünk együtt - több ezer hazai vállalkozást érint.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!