IOS 27001 tanúsítás: “három testőr” az Opennetworksnél

Nagy örömünkre sikeresen lezárult az Opennetworks ISO 27001 tanúsítása, vagyis már nemzetközi szabvány szerinti tanúsítvány is igazolja, hogy mindent megteszünk telekommunikációs és felhő alapú szolgáltatásaink biztonságáért.

Több blogposztban beszéltünk már szolgáltatásaink biztonsági megoldásairól, mégis úgy érezzük, ez a tökéletes alkalom, hogy érthetően megfogalmazzuk, mit is jelent ez pontosan a gyakorlatban.

Kezdjük a definícióval. Az informatikai biztonság az informatikai rendszer olyan kedvező állapota, amelyben a kezelt adatok bizalmassága (confidentiality), sértetlensége (integrity) és a rendelkezésre állása (availability) biztosított.

Ez az úgynevezett CIA elv, vagy ahogy mi nevezzük, a 3 “testőr”:

 

  • Bizalmasság: ez azt jelenti, hogy csak az arra jogosultak ismerhetik meg az információt. A Szolgáltatás Portálunk hozzáférés védelme ezt tökéletesen biztosítja.
  • Sértetlenség: az információ tartalma és formája az elvárttal megegyezik, beleértve az is, hogy az elvárt forrásokból származik (hitelesség), igazolható, hogy megtörtént (letagadhatatlanság), egyértelműen azonosítható az információval kapcsolatos műveletek végzője (elszámoltathatóság), és a rendeltetésének megfelelően használható. Ezek a tényezők a küszöbön álló jelszavak nélküli világban még fontosabbak, mint eddig.
  • Rendelkezésre állás: az a tényleges állapot, amikor egy informatikai rendszer szolgáltatásai az arra jogosultak számára egy meghatározott időben rendelkezésre állnak és a rendszer működőképessége sem átmenetileg, sem pedig tartósan nincs akadályozva. Magyarországon az ezt biztosít SLA értékeket minden elektronikus hírközlési szolgáltatónak az ÁSZF-ben vagy külön szerződésben vállalnia kell, ez alól természetesen mi sem vagyunk kivétel.

Amikor egy ezzel kapcsolatos szabványnak megfelelünk, akkor egy szigorú, részletesen szabályozott vizsgálat során igazoljuk, hogy olyan biztonsági szabályzatokat és védelmi intézkedéseket működtetünk, amik során teljesülnek a védelem legfontosabb szempontjai.

Ezek a:

 

  • Zártság: az összes releváns veszélyt (fenyegetést) figyelembe veszi.
  • Teljes körűség: a rendszer minden elemére kiterjed a védelem.
  • Folytonosság: időben megvalósul a folytonos védelem.
  • Kockázatokkal való arányosság: a rendszer várható működésének időtartamában a védelem költsége arányban van a lehetséges kárral.

Fontos látni, hogy az információbiztonság tágabb fogalom, mint az IT biztonság. Beleértjük az információ minden – vagyis nem csak az elektronikus – megjelenési formájának, az információs szolgáltatásoknak és az ezeket biztosító információs rendszereknek a védelmét. Tanúsításra pedig azért van szükség, hogy egy hozzáértő és nemzetközi felhatalmazással rendelkező fél igazolja, hogy ennek megfelelünk, hiszen az intézkedések egy része szigorúan titkos, különben pedig a támadók is hozzáférhetnének a gyenge pontokhoz.

Ha szívesen megismernétek VIPeX szolgáltatásunk biztonsági csomagjait, hívjátok a sales-csapatunkat a +36-1-999-6000 telefonszámon és kérjetek személyes bemutató.

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Hazai MI-körkép: a call center mindent visz

A Deloitte 2023 végén elkészített átfogó MI-tanulmányából kiderül, hogy hazai cégek többsége milyen céllal vágott bele az MI-használatába.

Hazai MI-körkép: az irány jó, tervezni kell

A Deloitte MI-tanulmányából kiderül, hogy a hazai cégek többségénél már alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, ennek fontossága pedig a közeljövőben csak tovább növekszik majd.

AI avatarok munkában: ellenség vagy segítség?

Az AI alapú eszközök forradalmasíthatják a videós tartalmak készítését a munkahelyeken, csökkentve a költségeket és megkönnyítve a többnyelvű kommunikációt, ugyanakkor számos személyiségi jogi és adatvédelmi kérdést is felvetnek.

Híváslista: gyorsgombokkal még egyszerűbb!

Call Center rendszerünk Híváslista szolgáltatásában elérhető a Callto gombok funkciója is, ami lehetővé teszi, hogy bármilyen számot egyetlen kattintással hívhassunk egy általunk választott készülékről.

AI hallucináció: tényleg probléma?

blogposztunkban bemutatjuk, mennyire jelentenek valós problémát a nyelvi modellek téves válaszai, mi idézi elő őket és mit lehet tenni a jelenség ellen.

NIS2 – Felkészülés indul!

Nemrég hivatalosan is eldördült a startpisztoly az EU új kibervédelmi irányelveinek teljesítésére és ez - velünk együtt - több ezer hazai vállalkozást érint.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!