Kibervédelem érthetően: helymeghatározás okosan

Kibervédelmi sorozatunkban szeretnénk olyan egyszerű, a mindennapokban is könnyen használható megoldásokat kínálni ügyfeleinknek és olvasóinknak, amikkel céges és saját eszközeiket is nagyobb biztonságban tudhatják. Új posztunkban a helymeghatározás használatára adunk néhány tippet. 

Lassan végéhez közeledik a nyár. Meteorológiailag már az őszt tapossuk, és fokozatosan a hőséget is felváltják a hűvösebb napok. A legtöbben már a cégeknél is visszatértek a szokásos éves szabadságról, a munka pedig kezdi felvenni újra a megszokott tempóját.

Erre hangolódva kibervédelmi sorozatunk is témát vált kicsit. Ezúttal nem más, mint a helymeghatározás témája kerül elő, posztunk megírásában pedig most is a Nemzeti Kibervédelmi Intézet anyagai nyújtanak segítséget.

Legyen szó tájékozódásról egy nyaralás során, vagy egy lakásban elhagyott telefon vagy kulcscsomó megtalálásáról, a modern helymeghatározó technológia számtalan módon könnyíti meg az életünket. Ezt a megoldást ma már telefonunk navigációs appjai épp úgy használják, mint maguk a mobilok vagy a kütyüinkhez rögzíthető tokenek.

Tartózkodási adatink rögzítése viszont nem csak előnyökkel, de veszélyekkel is jár. Hasonlóan ahhoz, ahogy egy nyaraláson frissen készült kép posztolása jelezheti az üresen hagyott lakásunkat, úgy egy illetéktelen kézbe jutó helymeghatározás is okozhat hasonló gondot. A különböző applikációk pedig ha nem figyelünk, folyamatosan gyűjthetnek rólunk ilyen információt, szintén kitéve adatainkat egy kibertámadás veszélyének.

A megoldás persze semmiképp nem az, hogy minden helymeghatározástól elzárkózunk, érdemes viszont néhány dologra figyelni. A modern mobilokon szerencsére már elég jól személyre szabható, milyen applikációknak és mikor engedjük a követésünket. Egy térkép értelemszerűen enélkül nem nagyon működik, egy játék vagy eredménykövető oldal viszont abszolút elvan nélküle, így próbáljuk a felesleges opciókat kikapcsolni. Szintén nagy segítség, ha az appoknak csak használatuk közben engedjük a követést.

Egy másik hasznos funkciója az újabb okostelefonoknak a készülékek megtalálását segítő megoldás (Find My vagy Find My Device a két legnagyobb operációs rendszeren). Ezek működésének alapja, hogy mindegyik Apple vagy Android alapú készülék frissíti a közelében található hasonló eszköz legutolsó ismert helyzetét akár kikapcsolt állapotban is. Ez nem hangzik jól, de valójában nem problémás, hiszen a készülékek közti kommunikáció titkosított, vagyis nem vagyunk nyomonkövethetőek. Persze ha akarjuk, ezt is kikapcsolhatjuk.

Valamivel problémásabbak az elhagyott eszközeink megtalálását segítő tokenek. Mivel ezek a kis, gombelemmel működő kütyük Bluetooth technológiát használnak, szinte méterre pontosan meg tudják találni közelben lévő eszközeinket, de jelzik azt is, ha valamit valahol ottfelejtettünk. Viszont épp ezért minket is nyomon lehet követni vele.

Egyre elterjedtebbek sajnos az olyan esetek, amikor egy ilyen tokent illetéktelenek helyeznek valaki holmija közé, hogy aztán ennek segítségével kövessék. Szerencsére már megoldás is létezik a problémára, mivel mobilunk egy nem hozzánk tartozó kütyüt huzamosabban nálunk észlelve jelzést küld erről. Erre figyeljünk oda, ha pedig ilyen üzenetet kapunk, mindig alaposan nézzük át a nálunk lévő dolgokat.

Láthatjátok, hogy a helymeghatározó technológiával önmagában egyáltalán nincsen probléma, néhány veszélyre kellően odafigyelve pedig nagyon is hasznunkra lehet a mindennapokban. Ha kíváncsiak vagytok egyéb megoldásokra, kövessétek majd sorozatunk későbbi posztjait. 

Ha pedig érdekel, mit teszünk mi az Oppennetworksnél a szolgáltatásaink biztonságossá tétele érdekében, forduljatok kollégáinkhoz bizalommal a +36-1-999-6000 telefonszámon!

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Kontrollált chatbotok? AI szabályozás az EU-ban

Az EU mostanra felismerte, hogy az MI technológia szédítő fejlődése szabályozást igényel, ha biztosítani akarjuk az emberek és a vállalkozások biztonságát.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!