Hazai MI-körkép: a call center mindent visz

Deloitte 2023 végén elkészített átfogó MI-tanulmányából kiderül, hogy hazai cégek többsége automatizálási és költségcsökkentési céllal vágott bele az MI-használatába, de fontos az ügyfelek elégedettségének növelése is. Saját és készhez kapott megoldásokkal egyaránt dolgoznak, a felhasználási területek közt pedig a marketing és ügyfélkiszolgálás a vezető.

Meglepő-e 2024-ben, ha egy ügyfélszolgálaton először a mesterséges intelligencia terel minket irányba? Vagy ha egy Facebook-poszt egy MI által generált képpel van feldobva? Esetleg ha egy üzleti elemzés létrejöttéhez már a AI is hozzájárul? Az MI hazai terjedését látva szerintem semmiképp.

Minden információ, amit a mesterséges intelligencia felhasználásnak hazai terjedéséről megtudunk, fontos és érdekes. Szerencsére a Deloitte 2023 végén közzétett kutatása rengeteg kérdésre választ ad azzal kapcsolatban, hogyan kezelik a hazai cégek – legyen szó kis-, közép- vagy nagyvállalatokról – az MI-t és milyen terveik vannak vele a jövőben.

Arról András már írt Nektek, általánosságban mi a helyzet: a magyar cégek tisztában vannak az MI fontosságával. de a konkrét tervezés terén még vannak hiányosságok. Az viszont épp olyan érdekes, hogy akik már belekezdtek a technológia alkalmazásába, mire használjál vagy tervezik használni azt a közeljövőben. Szerencsére a tanulmány erre is választ ad.

Azt, hogy az MI akár az ilyen blogposztok írásában is szerepet vállalhatna, már mi is pedzegettük. Hasonló járhat sok hazai cégnél is a fejekben, mert a legtöbben (45%) a marketing és értékesítés terén alkalmazzák a technológiát. Itt a közösségi médiás vagy blogos tartalmak generálása mellett a marketingfolyamatok, mondjuk a hírlevelek automatizálása is sokat emlegetett funkció.

Ami feltűnő, hogy a vállalatok többsége ehhez valamilyen más által fejlesztett „dobozos” generatív MI-t használ, bár 15% a saját megoldást is fejleszt. Ami jó, hogy a használat ritkán történik ad hoc alapon, sokkal gyakrabban egy átfogó stratégia részeként.

Mivel a telekommunikációs szektor -amihez mi is tartozunk – úttörő az MI alkalmazása terén, nem meglepő, hogy az itt eléggé elterjedt megoldás, a saját termékek fejlesztése mesterséges intelligenciával, összességében is dobogós helyezést ért el a felhasználási területek között. A hazai cégek fordítók, webshopok, AI-asszisztensek és termékajánló rendszerek fejlesztésre egyaránt használja az MI-t.

Szintén kiemelhető a termék és szolgáltatás-fejlesztés, vagyis például a kódolás vagy termékvizualizáció felgyorsítása az MI segítségével. Ebben is a telekommunikációs szektor viszi a prímet, de összességében is majdnem az MI-t alkalmazó cégek 40%-a él ilyen megoldásokkal.

Elsőre meglepő lehet, de csak a megkérdezett cégek bő harmada (34%) alkalmazza a mesterséges intelligenciát ügyféltámogatás céljával. Az MI-alapú call centerek, chatbotok sok helyen feltűntek már, de ezek szerint bőven van még tér a terjedésükre. A hasonló arány (35%) viszont azt mutatja, hogy aki erre használja az AI-t, az szervezetspecifikus üzleti folyamatok, például az ügyfelek megismerése terén is bevonja a munkába.

Szintén sokan veszik hasznát a technológiának a vezetői döntések megkönnyítése és a kockázatelemzés tekintetében. Mivel a mesterséges intelligencia nagy előnye, hogy rengeteg adatot villámgyorsan tud feldolgozni, a különböző riportok gyártása a segítségével sokkal egyszerűbb, ez pedig a döntéshozatalai folyamatot is gyorsíthatja és hatékonyabbá teheti.

A különféle alkalmazási területek megismerése mellett legalább ennyire fontos tudni, hogy mik a cégek célja a mesterséges intelligencia alkalmazásával. A fent leírtak fényében ne meglepő, hogy a többség az ügyfelek elégedettségét szeretné leginkább növelni, de fontos cél a különböző folyamatok automatizálása és közép- és hosszútávon a költségek csökkentése is.

Ezekből az információkból elég jól látszik, mi mozgatja a hazai MI-terjedést és merre halad a folyamat. Azt, hogy ez konkrétan milyen technológia megoldások alkalmazását jelenti, a következő blogposztunkban fejtjük majd ki.

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Nem minden arany, ami MI: ezek a sikertényezők

A mesterséges intelligencia alkalmazása a hazai cégek körében is egyre terjed, a Deloitte kutatása pedig azt is felmérte, miben látják itthon az MI sikeres használatának kulcsát.

Bejegyzés próba 2.

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Bejegyzés próba

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Hazai MI-körkép: a call center mindent visz

A Deloitte 2023 végén elkészített átfogó MI-tanulmányából kiderül, hogy hazai cégek többsége milyen céllal vágott bele az MI-használatába.

Hazai MI-körkép: az irány jó, tervezni kell

A Deloitte MI-tanulmányából kiderül, hogy a hazai cégek többségénél már alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, ennek fontossága pedig a közeljövőben csak tovább növekszik majd.

AI avatarok munkában: ellenség vagy segítség?

Az AI alapú eszközök forradalmasíthatják a videós tartalmak készítését a munkahelyeken, csökkentve a költségeket és megkönnyítve a többnyelvű kommunikációt, ugyanakkor számos személyiségi jogi és adatvédelmi kérdést is felvetnek.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!